Η Αιθαλομιχλη & Το παραμυθι του τζακιου

December 30, 2017

30-12-17

Η αιθαλομίχλη ως αποτέλεσμα ποτέ δεν έπαψε να υπάρχει στο λεκανοπέδιο, οι παράγοντες που την προκαλούν ζουν και βασιλεύουν αφού…

Η ρύπανση στην  Αθήνα-Πειραια-Προαστια έχει ως βασικές αιτίες την εκπομπή καυσαερίων και την σκονη του εδάφους. Τα τελευταία χρόνια, κυριως τον χειμώνα και  κατά την περίοδο των γιορτων των Χριστουγέννων, ο πληθυσμος αυξάνεται σε μεγάλο ποσοστο δημιουργώντας συνοστισμό ανθρώπων και οχημάτων. Κάτοικοι, Δημόσιοι Υπάλληλοι, Επαγγελματίες, Τουρίστες, Μετανάστες Ελληνες κ Ξενοι, Νησιωτες κ “Ηπειρώτες” , Πρόσφυγες, κλπ ξεχειμωνιάζουν περνώντας καλύτερα τον καιρό τους  στην Αθήνα απ’ οπουδήποτε αλλού στην Ελλάδα. Δικαίως η Αθήνα μπορεί να χαρακτηριστεί ως η μόνη Ευρωπαικη πρωτεύουσα με τόσα πολλά Ασιατικά χαρακτηριστικά. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ανθεί η κονόμα απο το AirBnB.

Στο κέντρο της Αθήνας μπορεις να φτάσεις με τ’ αυτοκίνητο σου οπουδήποτε θές, να παρκάρεις όπου θες και να κάνεις τη δουλειά σου, οι πιθανότητες να σε γράψουν ειναι μικρές, οπότε σε συμφέρει. Είναι ωραία απο το Χαλανδρι ας πουμε πηγαίνοντας στο Χαιδαρι να περάσεις απο το κέντρο για καφε, αφου επιτρέπεται η διαμπερής κυκλοφορία μέσω Ομόνοιας. Βέβαια το να πετύχεις φορτηγο φορτοεκφόρτωσης  εμπορευμάτων είναι δεδομένο, σε οποιονδήποτε δρομο μικρο η μεγάλο, αλλά αυτή ειναι και η γλύκα να ρίξεις τίποτα γαμοσταυρίδια για να σου τονωθεί το εγώ σου, που εσύ δεν φταίς και σε καθυστερουν οι άλλοι. Σημαντικο ρόλο στο κυκλοφοριακό παίζουν και οι χίλιες (?) παλιοσκουπιδιάρες του Δημου που μαζευουν όλη μέρα βρωμοσκουπίδια να τα πάνε στη χωματερη, και δοστου πηγαινελα ολη μέρα για να ζυγίζουν και να μας χρεώνουν δημοτικά τέλη . Οι γνώστες που θέλουν ν αποφύγουν την κίνηση περνάν μέσα απο τα δρομάκια του Κολωνακίου, των Εξαρχείων, του Θησείου, του Μακρυγιαννη, του Ψυρρή, του Μεταξουργείου… Ετσι απολαμβάνεις και τα λίγα νεοκλασσικά της Αθήνας και ειναι ωραίο να περνας εξω απ το σπίτι του Αλέξη, του Κούλη, του Σημίτη, του Λεβέντη, του Κουτσούμπα και να του στέλνεις αγωνιστικούς χαιρετισμούς μαρσάροντας κι αφήνοντας αέρια…Αν μάλιστα διαθέτεις μηχανη μπορεις να καβαλάς και πεζοδρόμια ευκολα απο τις ραμπες των ΑΜΕΑ, να μπαίνεις στους πεζόδρομους και να παρκάρεις όπως γουστάρεις και δεν πρόκειται να σ’ ενοχλήσει κανείς. Αν δε σε βολεύει το μετρό, ξέχασε το, να πάρεις συγκοινωνία. Ειναι σαν να πάρεις απόφαση  να ζήσεις μια περιπέτεια στη καρότσα ενός φορτηγού μεταφοράς οικοδομικών υλικών για τη χωματερή. Στα πεζοδρόμια όταν θα αναγκαστείς λιγο να περπατήσεις θέλει προσοχη να μην χτυπήσεις ειδικά όταν βρέχει, γιατι αν δεν ειναι μετ’ έμποδίων από λακούβες, σκαλιά, δέντρα, πινακίδες τα υπόλοιπα είναι όλα πουλημένα απο τον Δημο της Αθηνας για τραπεζοκαθίσματα καφεμπαρορεστοραντ. Ισως η εκποίηση κοινοχρήστων χώρων απο τον Δημο να είναι η πιο προσοδοφόρα μπισνα του. (αν κάνω λάθος διορθώστε με).

Οσον αφορα τα σωματίδια ρύπων του Αττικου ουρανου, αυτα δημιουργούνται επι πλέον απο τα χώματα και τα μπάζα των εκσκαφων και των κατεδαφίσεων ιδιωτικων και δημοσίων έργων, τα οποία όσο περισσότερο χρονο μεινουν αμανάτι, τόσο αυξανουν οι πιθανότητες να τα πάρει μια βροχή και να τα πάει στη θάλασσα του Φαλήρου μέσω του αποχετευτικού δικτύου (παντορροικο δικτυο λυμάτων και ομβρίων).  Η νομοθεσία περι αποβλήτων ΑΕΚΚ παρότι ισχύει δεν εφαρμόζεται ώστε αυτα να καταλήγουν σε μονάδες διαλογής ανακύκλωσης απο τα Πιστοποιημένα Συστηματα Διαχείρισης.

Αυτα τα ολίγα συμβαίνουν επί πλέον, των παραγόντων που περιγράφονται στις παρακάτω προηγούμενες δημοσιεύσεις.

Παρολαταύτα νάμαστε καλά να τη ζούμε την Αθήνα μας, για τους λόγους που έχει ο καθένας μας στο μυαλό του. Εμείς θ ακολουθούσαμε εύκολα εναν άλλο τρόπο ζωής, φιλικωτερο στο ανθρωπογενές περιβάλλον μας . Ολες οι διαπιστώσεις αφορουν την λήψη μέτρων απο μια  Πολιτεία η οποία αδυνατεί να έλθει σε ρήξη με τους καταστηματάρχες, τους εμπόρους αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών και τα διυλιστήρια πετρελαίου.

 

22-12-2015 (δεύτερη δημοσίευση)

Σύσταση προς τους πολίτες της Αττικής να μην ανάβουν τα τζάκια τους, αλλά και τις θερμάστρες στερεών καυσίμων και βιομάζας, απηύθυνε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στους πολίτες της Αττικής.

Στο ιδιο εργο θεατες…και φετος με οικολογαρα υπουργο:

Η θερμοκρασιακη αναστροφη  οταν συμβαινει λειτουργει σαν  μια αορατη  ομπρελα  μεσα στο λεκανοπεδιο της Αττικης, μπλοκαροντας  την διαφυγη των ρυπων προς τα υψηλοτερα στρωματα της ατμοσφαιρας .  Το φαινομενο  διαφευγει  απο αγνοια η απο σκοπιμοτητα παντελως στο ΥΠΕΚΑ. Μπορει να συμβει δε σε ολη τη διαρκεια του χρονου χειμωνα-καλοκαιρι, με συνηθες κυκλο μια ημερα.  Οι  ρυποι που παραλειπονται ν αναφερθουν,  πλην ομως αναπνεονται,  εκπεμπονται γενικα ολο το χρονο και προσθετονται αθροιστικα απο τις διαφορες  πηγες  και  υπαρχουν στα καυσαερια των οχηματων,  στα μικροσωματιδια της σκονης των εκσκαφων-χωματος που σηκωνει ο αερας και   στα αερια αποβλητα  των βιομηχανιων. Σε ολ αυτα επι  πλεον,   τις  ημερες του χειμωνα ερχονται να προστεθουν και οι ρυποι απο οποιαδηποτε μορφης  θερμανσης, με το μεγιστο να φθανει τη νυχτα οταν πεφτει η θερμοκρασια,  ετσι ωστε  οι 4 παραγοντες ολοι μαζι απο κοινου να προκαλουν το θανατηφορο κοκτειλ της αιθαλομιχλης…

6-1-2013  (αρχική δημοσίευση)

Η εξηγηση του φαινομενου της αιθαλομιχλης στην Αθηνα, αλλα και σε καποιες αλλες πολεις, οταν συνδεεται σε μεγαλο βαθμο μονον με τη καυση στα τζακια, αποτελει διαστρεβλωση της αληθειας και αποκρυψη των χρονιων προβληματων που αντιμετωπιζει η Ελληνικη κοινωνια στην αναπτυξη του “τρυπιου αεροστατου”.

…με τη χαραξη της κυβερνητικης πολιτικης παντα καθοδηγουμενη κατω απο το τραπεζι, ετσι ωστε να μην θιγονται τα μεγαλα και κατεστημενα συμφεροντα των πετρελαιαδων, των βιομηχανων και των μεγαλεμπορων.

Η συνεισφορα της βιομηχανιας στη ρυπανση  δεν πρεπει να ξεχνιεται αλλα ειναι μη καταγεγραμμενη , ομως ειναι γνωστο οτι τα φιλτρα των καμιναδων ειναι απαρχαιωμενα και μη προσβασιμα.

ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ
Το ακριβο πετρελαιο, και το συνακολουθο στη τιμη  ( παντα 30% φθηνοτερο) ακριβο φυσικο αεριο εγιναν απαγορευτικα στην χρηση τους.
Η ανυπαρξια πραγματικης ανακυκλωσης (διαλογη στη πηγη) επιτρεπει στις απορες ομαδες του πληθυσμου την καυση συμμεικτων σκουπιδιων (πλαστικα, χαρτια, εμποτισμενα ξυλα, λαστιχα αυτοκινητων κλπ) για την αποκτηση δωρεαν υψηλης θερμικης ενεργειας, στις ξυλοσομπες βεβαια (ωστε η εκπομπη των τοξικων αεριων να συμβαινει αεροστεγως εκτος της κατοικιας κατ ευθειαν στο περιβαλλον). Εξ αλλου ειναι γνωστο οτι τζακια υπαρχουν σε ελαχιστα σπιτια των πολεων πλεον, με επισης αδυνατη την αγορα καυσοξυλων στη τιμη περιπου των 130ευρω/τονο, αποτελουν ομως επικοινωνιακο φερετζε μιας ντεμεκ ευημερουσης κοινωνιας…με ατακτους πολιτες.
Η απορροφηση των διαθεσιμων κονδυλιων για την ενεργειακη αναβαθμιση των κτηριων ειναι ελαχιστη λογω διαφθορας και γραφειοκρατιας. Μια τιμια και αποτελεσματικη διαχειριση θα περιελαμβανε την πληρωμη της μελετης και της εκδοσης του πιστοποιητικου ενεργειακης καταστασης των κατοικιων με δημοσιες δαπανες χωρις την επιβαρυνση των ιδιοκτητών. Διαδιδοντας και χρησιμοποιωντας το με τη δεουσα σοβαροτητα για τις επισκευες των κτηριων με σκοπο και μονον την εξοικονομηση ενεργειας. Απ οτι φαινεται μεχρι σημερα καταληξε κι αυτο, να γινει ενα απο τα πολλα κολοδικαιολογητικα που απαιτουνται μονο και μονο για την υπογραφη των συμβολαιων μισθωσεων και αγοροπωλησιων.
Οι ανανεωσιμες πηγες ενεργειας ακομα ειναι υπο τον πληρη ελεγχο και το αγχος της ΔΕΗ να μην απωλεσει την πελατεια της.(…ισως το μεγαλυτερο ζητημα στο παρον κειμενο που απαιτει ιδιαιτερη αναλυση ).

Ο ΚΡΥΦΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ
Η συμμετοχη των αυτοκινητων, μηχανων (μικρου και μεγαλου κυβισμου) και των λοιπων οχηματων συντελουν σε σημαντικο ποσοστο στη δημιουργια του νεφους αιθαλομιχλης και της ατμοσφαιρικης ρυπανσης, ειδικα στο λεκανοπεδιο της Αττικης σε καποιους κεντρικους δρομους τις ωρες αιχμης του “μποτιλιαρισματος”. Εκει…κι αν εισπνεουν οι πεζοι και οι οδηγοι φρεσκο καυσαεριο ανω των επιτρεπομενων οριων πριν την ανοδο και διαλυση του στα ανωτερα στρωματα του αερα.  Αυτο οσο κι αν τα Μεσα Μαζικης Παραπληροφορησης θελουν να το παραβλεπουν οι φωστηρες της ενεργειακης υπαναπτυξης της χωρας δεν ειναι  δυνατον να μην το αναφερουν μεταξυ των μετρων ως σοβαροτατο, προτεινοντας την απαγορευση της κυκλοφοριας ολων των οχηματων, οταν τα “σωματιδια” ξεπερνουν τα 150mg ανα κυβικο μετρο αερα, αποδεικνυοντας ετσι την επιλεκτικη αμνησια τους μεχρι σημερα. Εξ αλλου το λεκανοπεδιο φορτιζεται συχνα με αντιστοιχη ρυπανση και σε περιοδους καλοκαιριας οταν δεν υπαρχει αναγκη θερμανσης.
Ο λογος βεβαια οφειλεται στην κατευθυνομενη προσπαθεια για διατηρηση της υψηλης καταναλωσης στα καυσιμα ωστε να διαιωνιζεται η αισχροκερδεια των γνωστων εμπορων (η των λαθρεμπορων) και παρεπιπτοντως να μη στερευει η πηγη φορολογικων εσοδων του Ελληνικου Δημοσιου Ταμειου, με οποιοδηποτε κοστος ειτε στη υγεια των πολιτων ειτε ακομα και στην ιδια τους τη ζωη.
Οι μετακινησεις του Νεοελληνα στηριζονται κυριως στην χρηση του ΙΧ και τελευταιως και στα μηχανακια, απολαμβανοντας ασυλια στην παραλογη ανομια του οταν δεν τηρει τα μονα-ζυγα εντος των οριων του δακτυλιου της Αθηνας , οταν παρκαρει παρανομα οπου ναναι για να μην περπατησει καθολου, οταν εισερχεται στους πεζοδρομους για να “κοψει” δρομο, οταν κυκλοφορει με ανασφαλιστο η ανευ τελων κυκλοφοριας οχημα…ειναι προφανες οτι η νομιμοτητα και μονον θα μειωνε την κυκλοφορια αρα και τα καυσαερια λογω κινησης, ενδεχομενως και ανω του 50%.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ

Τα νοθευμενα καυσιμα ( κεντρικης θερμανσης και οχηματων) αποτελουν επισης μεγαλη πηγη επιβλαβων και καρκινογονων ρυπων για την ανθρωπινη υγεια. Το ακατεργαστο πετρελαιο ανευ δασμων επιτρεπεται νομιμα στη ναυσιπλοια προκαλωντας αποδεδειγμενα απαγορευμενους ρυπους στην ατμοσφαιρα και σιγουρα την πωληση και καυση σε χρηστες καυστηρων θερμανσης και ντιζελοκινητηρων οχηματων. Και τελος οι ελαχιστες στελεχωμενες μοναδες μετρησης της ρυπανσης, οι οποιες δραστηριοποιουνται σε 4-5 σημεια (σταθμοι μετρησης) σ ολη την Αττικη συνηθως, χανουν σε μεγαλο βαθμο σημειακες εξαρσεις της αιθαλομιχλης και καθιστουν αναξιοπιστο και αναποτελεσματικο τον δημοσιο ελεγχο. Επι πλεον ειναι προφανης και δεδομενη παντα η λογοκρισια των εκαστοτε αποτελεσματων οταν προκειται να δημοσιευτουν στη κοινη γνωμη, ωστε να μην υπαρχει ποτε αναλυση και ποσοστιαια διανομη της συμμετοχης εκαστου των προαναφερομενων ρυπαντων στην δημιουργια της λιστας ολων των βλαβερων χημικων στοιχειων που αποτελουν την αιθαλομιχλη (αρσενικο, μολυβδος, μονοξειδιο του ανθρακος και λοιποι… αορατοι ανθρωποφαγοι)

Το παρελθον δυσ-ωδες, το παρον δυσ-κολο και το μελλον δυσ-οιωνο…

( Ιακωβος Αλαβανος )